Web Analytics

Warning: Declaration of YOOtheme\Theme\Wordpress\MenuWalker::walk($elements, $max_depth) should be compatible with Walker::walk($elements, $max_depth, ...$args) in /web/htdocs4/pevnostpoznanicz/home/www/wp-content/themes/pevnost/vendor/yootheme/theme/platforms/wordpress/src/Wordpress/MenuWalker.php on line 8

Lektoři


IVANA FELLNEROVÁ

Odborná asistentka na Univerzitě Palackého v Olomouci (fakulty PřF a LF), výuka obecné a molekulární biologie, fyziologie, patofyziologie a imunologie. Autorka řady vysokoškolských skript, držitelka ceny děkana Nejlepší pedagog PřF 2015, garantka spolupráce PřF se středními školami. Popularizátorka biologických věd a garantka biologicky zaměřených projektů (Srdce srdcí, Od fyziologie k medicíně, Kreativní fyziologie aj.). Odborná garantka a designérka expozice Rozum v hrsti v Pevnosti poznání. Certifikovaná trenérka paměti, lektorka Dětské univerzity a Univerzity 3. věku.

Proč porozumět svému tělu? 
Lidské tělo představuje jeden funkční celek tvořený miliardami miliard buněk. Každá z nich má v organismu svoji dílčí úlohu a podílí se tak na správném fungování celého organismu. Na to, aby mohl organismus pracovat jako celek, je nezbytné, aby spolu jednotlivé buňky vzájemně a správným způsobem komunikovaly.

Kontakt: ivana.fellnerova@gmail.com


LENKA FASNEROVÁ

Absolventka Fakulty sportovních studií MU v Brně, obor tělesná výchova – speciální pedagogika, a Vyšší odborné zdravotnické školy v Brně, obor fyzioterapie. Dlouholetá lektorka a odborná garantka pohybových kurzů Zdravý životní styl na Univerzitě třetího věku v Olomouci. Od roku 2007 vede bezbariérové Centrum pohybu v Olomouci zaměřené na pohybové aktivity napříč generacemi a napříč handicapy.

Proč nám pohyb prospívá?

Pohyb patří mezi hlavní biologickou potřebu všech živých bytostí, ale člověk jako jediná živá bytost má tu možnost se rozhodnout, zda se bude hýbat nebo bude pasivní. Kladný vliv pohybu má příznivé účinky na psychiku jedince, činnost mozku a dokonce i paměť. 

Kontakt: lenka.fasnerova@volny.cz


MIROSLAVA DOHNALOVÁ

Absolventka Pedagogické fakulty UK v Praze. Více jak 20 – ti leté profesní zkušenosti především v oblasti pedagogiky, sociální práce, psychologie a řízení lidských zdrojů. Andragogická a lektorská činnost zaměřena zvláště na kurzy v oblasti vzdělávání dospělých: Zvyšování osobní efektivity, Time management, Komunikace a sociální dovednosti, Rozvoj kognitivních funkcí. Od roku 2016 autorizovaný lektor pro zavádění programu „Towards Successful SeniorityTM“.


MARTIN KRÁL

Vysokoškolský magisterský titul v oboru Informační studia a knihovnictví. Certifikovaný trenér paměti II. Stupně. Informační pracovník a knihovník v přímých službách Knihovny města Olomouce, lektor kurzů trénování paměti, počítačových kurzů a literárních besed a workshopů pro středoškoláky.

Proč trénovat paměť? 
V dnešním „uspěchaném“ světě existuje spousta lidí, kteří nemyslí na to, že jednou zestárnou – žijí tady a teď. Proto ani neřeší, zda na tom budou zdravotně tak dobře, aby se o sebe mohli sami postarat. Nepokládají tedy ani za důležité zabývat se něčím takovým, jako je trénování paměti. Mnoho lidí si neuvědomuje potenciál vlastního mozku, berou jeho činnost jako samozřejmost, a proto jej (na rozdíl od jiných častí těla) zanedbávají. 

Kontakt: kralma.konice@gmail.com


JAN HLAVSA

Žongluji 15 let a moje profese produkčního a technika mi umožňuje věnovat se žonglování na profesionální úrovni a předvádět tak svou show po celé republice. Jako lektor jsem naučil žonglovat více než tisíc lidí. K výuce přistupuji vždy individuálně, především s ohledem na věk i fyzické schopnosti jednotlivých studentů.

Proč žongluji? 
Systém házení tří míčků, tedy kaskádu, jsem se naučil už na střední škole. Ale krásu a neomezené možnosti žonglování jsem začal objevovat až při prvním pokusu změnit směr nebo výšku hodu, tedy při inovaci něčeho známého a naučeného, na něco nového. Tyto nové cíle mi otevřely oči a já pochopil, že žonglování nespočívá pouze v množství předmětů ve vzduchu, ale také ve svobodě pohybu a nekonečném množství způsobů, jak žonglovat.

Kontakt: info@cirkuslevitare.cz


ZUZANA FALDYNOVÁ

Absolventka jednooborové psychologie na Filozofické fakultě UPJŠ v Košicích a dlouhodobého akreditovaného výcviku v psychoanalytické psychoterapii. Působí jako lektorka kurzů osobnostního rozvoje i profesního vzdělávání v neziskovém sektoru, psychoterapeutka, supervizorka a koučka. Mezi její odborné zájmy patří práce se symboly a archetypy, psychologický výklad pohádek, taneční terapie, arteterapie a teambuilding.

Proč je dobré porozumět své psychice? 
„Žít dobře znamená dobře stárnout a dobře stárnout znamená dobře žít.“ Pro úspěšné naplnění tohoto hesla je vhodné nechat se inspirovat poznatky psychologie stárnutí. Užitečná a povzbudivá jsou především zjištění, která přináší tzv. pozitivní psychologie. Mezi ty nejdůležitější patří to, že i v období stáří se lze učit nové věci a je v něm velká příležitost pro růst a zrání osobnosti. 

Kontakt: zuzidyn@email.cz


MICHAELA SEDLÁŘOVÁ

Absolventka PřF UP v Olomouci (Systematická biologie a ekologie, Botanika, Učitelství biologie), habilitace na AF MZLU v Brně (Rostlinolékařství). Na Katedře botaniky PřF UP studuje stres rostlin, především jejich houbové choroby. Vyučuje fytopatologii, mikrobiologii, mikroskopii, mykologii a vede workshopy pro učitele biologie, U3V i Dětskou univerzitu. Od studií se zabývá zážitkovou pedagogikou (tábory, kurzy, mj. s výukou hry na kytaru, jízdy na koni, pro tělesně postižené, výchova instruktorů atd.) i jógou. Snaží se propojovat exaktní vědecké poznatky se zdravým rozumem, láskou k přírodě, cestování a pohybovými aktivitami včetně jógy.


TÁŇA KASALOVÁ

Studium PdF UP, obor učitelství pro 1.st. ZŠ, zaměření na výtvarnou výchovu. Absolventka akreditovaného výcviku Arteterapie. Účast na výcviku Přístup zaměřený na řešení v poradenství a terapii (160 hod.) Zakladatelka spolku „Usměj se – terapie tvořením“. Keramická rekvalifikace, kurzy keramiky, sochařství, mozaiky a animace. Posledních pět let se arteterapeuticky věnovala dětem v nemocnici. Chápala to jako jednu z možností, jak podpořit léčení. V současné době dělá kurzy Tvořivého léčení.

Kontakt: tanakasalova@seznam.cz


VĚRA PŘIKRYLOVÁ

Absolventka PdF UPOL (doplňkové pedagogické studium pro učitele odborných předmětů), pracovnice v učňovském školství. Dlouholetá členka České společnosti pro trénování paměti a mozkový jogging, certifikovaný trenér paměti II. stupně. Aktivizační pracovnice v sociální oblasti se zaměřením na trénování paměti. Dlouhodobě spolupracuje s denním stacionářem pro klienty s Alzheimerovou chorobou Pamatováček, kde je také členem správní rady. Realizuje kurzy pro veřejnost (kluby seniorů a klub Slunečnice v Olomouci).

Proč trénovat paměť? 
V dnešním „uspěchaném“ světě existuje spousta lidí, kteří nemyslí na to, že jednou zestárnou – žijí tady a teď. Proto ani neřeší, zda na tom budou zdravotně tak dobře, aby se o sebe mohli sami postarat. Nepokládají tedy ani za důležité zabývat se něčím takovým, jako je trénování paměti. Mnoho lidí si neuvědomuje potenciál vlastního mozku, berou jeho činnost jako samozřejmost, a proto jej (na rozdíl od jiných častí těla) zanedbávají. Stárnutí mozku se nevyhne nikdo z nás. Je to přirozený biologický proces, který patří ke zvyšujícímu se věku. Mnoho studií dokázalo, že zachováme-li si aktivní životní styl s přiměřenou úrovní tělesné, duševní a společenské aktivity, pak nejen poskytujeme mozku podněty, ale pomůžeme také udržet neurony (mozkové buňky) živé a zdravé a ochráníme je tak před poškozením. Tělesná a duševní činnost podporuje vytváření sebezáchovných a sebe opravných systémů mozku. Je tedy jasné, že aktivita zvyšuje životaschopnost mozkových buněk.

Kontakt: veraprikryl@centrum.cz


LUBOMÍR HOLZER

Absolvent Pedagogické fakulty Univerzity Palackého Olomouc, obor: speciální pedagogika – vychovatelství. Muzikoterapeut, speciální pedagog, lektor, odborný garant muzikoterapie a supervizor, hudebník, zpěvák, herec, loutkoherec, režisér, scénárista, skladatel, textař, libretista.
Praxi se věnuje více jak dvacet pět roků. Pracuje s klienty ze všech zdravotních, sociálních i věkových skupin (mentální postižení, autismus, ADHD – LMD, kombinované vady a smyslové postižení, psychická onemocnění, předškolní i školní věk, dospívající, studenti, dospělí, senioři, vedoucí a řídící pracovníci – prevence syndromu vyhoření, pracovníci v pomáhajících profesích, učitelé, lékaři a všichni potřební).

Kontakt: lubomir.holzer@seznam.cz